مقاله: 10 مزیت انجام یك نظرسنجی اينترنتي

0 83

10 مزیت انجام یك نظرسنجی اینترنتی

نظرسنجی اینترنتی یك روش ایده آل برای دسترسی و ارتباط با مخاطبان هدف می باشد.

  • افزایش نرخ پاسخگویی از طریق دسترسی
  • به مخاطب هدف شما
  • انجام تحقیقات بازار در كسری از هزینه های معمول
  • دستیابی به نتایج به موقع جهت تجزیه و تحلیل آسان و سریع

1_ سریع تر

زمان لازم برای تكمیل یك پروژه نظرسنجی اینترنتی بطور متوسط دو سوم كوتاهتر از روشهای تحقیقاتی سنتی می باشد. زیرا كه اطلاعات بطور خودكار جمع آوری شده، و شما مجبور نیستید تا برای جمع آوری پرسشنامه كاغذی و رسیدن به دست شما صبر كنید – زمان پاسخگویی تقریبا ثابت است. كارشناسان بازاریابی اینترنتی اظهار دارند كه بیش از نیمی از پاسخ ها در سه روز اول پروژه تحقیقاتی جمع آوری می شود.

2_ ارزان تر

ساخت يك نظرسنجی آنلاین هزینه تحقیقاتی شما را كاهش می دهد. در هزینه چاپ صرفه جویی خواهید داشت و مجبور به تخصیص زمان و منابع برای ورود اطلاعات به بانك اطلاعاتی خود نمی باشید. پاسخ ها و آراء بطور خودكار تحلیل شده و نتایج در هر زمان قابل دسترس می باشد. 

3_ دقیق تر

با نظرسنجی اینترنتی میزان خطا بشدت كاهش پیدا می كند، زیرا كه شركت كنندگان نظرات خود را بطور مستقیم وارد سیستم می نمایند. روشهای سنتی متكی بر حضور پرسنل برای ورود دقیق جزئیات بوده، و طبیعت خطای انسانی می تواند در هرزمان كه می بایست یك انسان كاری تكراری را انجام دهد بروز می كند.

4_ تجزیه و تحلیل سریع

نتایج پرسشنامه نظرسنجی در هر زمان برای تجزیه و تحلیل آماده هستند. با مشاهده به موقع نتایج می توانید بسرعت وارد عمل شده، نمودارهایی برای گزارش ایجاد نمایید، داده ها برای آنالیز بیشتر ارسال نمایید و نتایج را با هر كس می خواهید به اشتراك بگذارید.

5_ استفاده راحت تر برای رای دهندگان

عمده افرادی كه به اینترنت دسترسی دارند ترجیح می دهند بجای پاسخگویی تلفنی و یا استفاده از دیگر روشهای سنتی، بصورت اینترنتی به نظرسنجی ها پاسخ دهند. با یك سيستم نظرسنجی آنلاين، شركت كنندگان می توانند مناسب ترین لحظه از نظر خود را برای پاسخگویی انتخاب نمایند و زمان تكمیل نظرسنجی كوتاهتر خواهد بود.

6_استفاده راحت تر برای محققان

مزیت اصلی نظرسنجی اینترنتی و استفاده از پرسشنامه آنلاين برای محققان آن است كه آنها می توانند با صرفه جویی در زمان بهینه و موثر عمل نمایند. داده ها فورا در دسترس خواهد بود و در زمانی كه نیاز به آنالیز دقیق تر داده ها می باشد، به سادگی قابل انتقال به نرم افزارهای آماری تخصصی  و یا صفحات گسترده همچون اكسل می باشد.

7_ فرمت دهی ساده تر

یك نظرسنجی اینترنتی فرصتی مناسب برای نفوذ برند شما بر ذهن كاربر می باشد و به آنها منافع و فوایدی كه شما فراهم می آورید را یادآوری می كند. نظرسنجی شما می تواند مطابق با وب سایت تجاری شما فرمت دهی شود با پس زمینه های سفارشی شده، تصاویر، لوگو، فونتها،‌ صفحه انتقال نهایی و حتی URL‌ نظرسنجی شما. اطمینان خاطر از اینكه نظرسنجی اینترنتی شما پشتیبانی از نظرسنجی های موبایل رسپانسیو را فراهم نموده و شما را قادر می سازد تا درحالی كه برند خود را در تمامی پلتفرم ها حفظ می كنید، سطح دسترسی خود را افزایش دهید.

8_ صداقت بیشتر

محققین بازار دریافته اند كه شركت كنندگان در نظرسنجی بشدت تكمیل نظرسنجی های اینترنتی را بر شركت در پرسشنامه كاغذی یا مصاحبه تلفنی ترجیح می دهند و معمولا پاسخ های بلندتر و با جزئیات بیشتر فراهم می آورند.  با طراحی و ارسال نظرسنجی های مرتبط و هدفمند، افراد با احتمال بیشتری پاسخ های صادقانه خواهند داد

9_ گزینشی تر

با یك نظرسنجی اینترنتی شما می توانید پیش نمایشی از شركت كنندگان داشته باشید و این امكان را فراهم آورید كه تنها آنهایی كه با پروفایل هدفتان تطابق دارند نظرسنجی را تكمیل نمایند.

10_ منعطف تر

باتوجه به جوابهایی به سوال قبلی داده می شود، ترتیب سوالات در یك نظرسنجی اینترنتی می تواند تغییر كند، یا باقیمانده سوالات نادیده گرفته شوند. به این ترتیب، هر نظرسنجی می تواند متناسب با مسیری كه شخص در پرسشنامه طی می كند بروزرسانی شود.

 

ايران رنكس سايت نظرسنجي و رنكينگ ايران

 

دیدگاه بگذارید

avatar
 
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
دیدگاه تصویری
 
دیدگاه صوتی