نظرسنجي: بهترین فروشگاه زنجیره ای

0 4,455

نظرسنجی بهترین فروشگاه زنجیره ای

برای مشاهده رنكينگ بر روی دكمه نتايج در انتهای ليست گزينه ها كليك نماييد. و برای شركت در نظرسنجی پس از انتخاب گزينه مورد نظر خود بر روی دكمه ارسال در انتهای ليست گزينه ها كليك نماييد.

رضايت شما از كدام فروشگاه زنجیره ای بیشتر است؟

فروشگاه مورد نظر شما در ليست نبود؟ با ما تماس بگيريد

سریعتر, ارزانتر و تازه تر:

كلید رضایت مشتری در خرید از فروشگاه های زنجیره ای

چه چیزی باعث می شود تا ما هفته به هفته برای انجام خریدهای خود به فروشگاه های زنجیره ای برویم؟ دسترسی سریع به تنوع محصولات و حق انتخاب های فراوان, محصولات با كیفیت و تازه و قیمت های مناسب از مهم ترین جاذبه های خرید از فروشگاه های زنجیره ای می باشند.
برخی از فروشگاه ها به قیمت ارزانتر شناخته می شوند و برخی دیگر به كیفیت محصولات خود. اما حقیقت این است كه برای موفقیت یک فروشگاه ضروری است تا تمامی این موارد تواما دیده شود تا بتواند مشتریان خود را راضی نگه دارد.
ما همانقدر كه دوست داریم خرید ارزانی داشته باشیم به دنبال آن هستیم كه خرید ما با تجربه لذت بخشی همراه باشد

نكته اینجاست تعهد به اصولی كه خریداران به آن اهمیت می دهند باعث تحسین یك فروشگاه خواهد بود.

تغییر یا وفادار بودن به یك فروشگاه زنجیره ای

در میان خریدارانی كه تصمیم می گیرند فروشگاه خود را تغییر دهند صرفه جویی در هزینه ها مهمترین دلیل عنوان می شود. با این وجود دلایل دیگری نیز وجود دارد:

  1. صرفه جویی در هزینه ها
  2. فروشگاه جدید برای خرید نزدیك تر و دردسترس تر است
  3. كالاها و محصولات با كیفیت تر و تازه تر
  4. برای كسب جایزه و شركت در قرعه كشی فروشگاه جدید
  5. خسته شدن از تكرار خرید از فروشگاه قبلی.

و از میان خریدارانی كه به یك فروشگاه وفادار می مانند دسترسی آسان مهمترین دلیل است:

  1. دسترسی سریع و آسان به فروشگاه
  2. آشنایی با فضای داخلی فروشگاه و محل و نحوه چیدمان كالاها در قفسه های فروشگاه
  3. علاقه مندی به جوایز و قرعی كشی های فروشگاه
  4. فكر می كنند که این فروشگاه ارزانتر است
  5. فكر می كنند که این فروشگاه با كیفیت تراست

اما این تمام موضوع نیست خارج از بحث تغییر و یا وفادار ماندن به یك فروشگاه , عوامل دیگری هستند كه می تواند باعث نارضایتی خریداران شود:

  1. صف طولانی پشت صندوق های فروشگاه
  2. تمام شدن / ناموجود بودن كالاهای مورد نیاز
  3. سایر مشتریان (مسدود كردن راهروها, راه رفتن در مسیرهای باریك)
  4. تلاش برای پیدا كردن جای پارك
  5. طراحی فروشگاه به شكلی که نتوان آنچه را كه مورد نیاز است براحتی یافت.

و موارد دیگر:

در دسترس نبودن راهنما و فروشندگان فروشگاه, رفتار غیردوستانه پرسنل فروشگاه و ساعات باز بودن فروشگاه

یك موضوع مهم چنانچه تجربه خوبی در خرید از یك فروشگاه نداریم می بایست – همچون هر محصول یا خدماتی دیگر – همیشه به دنبال یك جایگزین بهتر باشیم.

معایب فروشگاه های زنجیره ای

اغلب ما زمان های مشخصی – بعنوان مثال ابتدای هرماه یا انتهای هر هفته – را برای خرید از فروشگاه های زنجیره ای اختصاص می دهیم. این موضوع سبب خواهد شد تا قسمتی از لیست خرید بر اساس پیش بینی ما از نیاز آینده باشد. نیازی كه ممكن است هرگز احساس نشود. لذا احتمال آن می رود تا در دام خرید آنچه كه لازم نیست بیافتیم. تخفیف های ویژه, شانس بیشتر در برنده شدن جوایز قرعه كشی با خرید بیشتر از جمله این دام ها هستند. این مورد در نهایت منجر به ضایعات بیشتر مواد غذایی خواهد شد.
ایجاد و گسترش فروشگاه های زنجیره ای علیرغم مزایای قابل ملاحظه اش همچون كاهش قیمت ها می تواند باعث فشار اقتصادی به صاحبان فروشگاه های كوچك تر شود. فراموش نكنیم تعدادی زیادی فروشگاه های كوچكتر و محلی نیز ارزش خرید و توجه ما را دارند.

دیدگاه بگذارید

avatar
 
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
دیدگاه تصویری
 
دیدگاه صوتی